Utdrag från min hälsouppsats

Vad i min kost påverkar min hälsa negativt?

Ett stort beroende jag har är Coca Cola. Om jag inte har fått i mig något koffein en dag känner jag mig genast olustig. Jag blir verkligen jätte trött och näst intill deppig utan överdrift.

Ifrån början drack jag mest Cola för att jag verkligen fick en stor kick utav det. Jag blev både piggare och humöret blev mycket bättre. Men nu har jag tyvärr blivit beroende och klarar mig inte utan det. Jag dricker minst 7 liter Coca Cola i veckan, men oftast blir det mer. Egentligen tycker jag inte att det är speciellt gott, men jag känner en tillfredställelse som sagt när jag druckit det.

Coca Cola är inte bara dåligt för kroppen, den fräter även väldigt mycket på tänderna. Jag har fått många fler hål i tänderna sen jag började dricka det jämfört med vad jag hade förut.

Inte nog med att jag dricker Cola, så häller jag i mig litervis med saft i veckan. Detta är helt sjukt när jag tänker efter. Även det är mycket dåligt för kroppen eftersom de innehåller en massa aspartam och färgmedel. Jag har väldigt svårt att sluta med dessa vanor, men jag tror inte att jag behöver oroa mig, för när man blir äldre tröttnar man nog automatiskt på dessa drycker, så jag kommer nog märka en dag att jag plötsligt slutat dricka Coca Cola och saft.  

Vilken typ av motion passar mig bäst?

Jag har aldrig motionerat regelbundet. Jag har alltid varit den lata typen som mest försökte stå i skymundan på idrottslektionerna så att jag skulle slippa vara med på fotbollen t ex. Även fast jag vet att det är väldigt viktigt att motionera så orkade jag helt enkelt inte. Den mesta motionen jag fick i grundskolan var väl när jag gick ca 2 km hem ifrån skolan varje dag, och även det hade jag helst sluppit men hade helt enkelt inget val.

Mohahah


Kommentarer
Postat av: sofia

saft <3

2010-04-13 @ 21:50:12
Postat av: Mörten

Din late fan !! :S

2010-04-16 @ 09:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode Mode & design bloggar