Stockholm

Åkte till stockholm idag..

Mörten sa "ibland känns det som om hela omgivningen hatar mig. Bara man går utanför dörren så vipps råkar men göra ett misstag som man ska man betala för" haha jag känner likadannt.

Vi tog tåget till Stockholm och satte oss i första klass. När konduktören kom in och bad om biljetterna sa hon åt oss att byta vagn. Vi hade ju inte så fina biljetter att vi fick sitta där heller. Vi sa att vi skulle flytta på oss och började packa ihop lite smått medans vi väntade på att hon skulle dra, sedan satte vi oss ner bekvämt igen

Vi hade det riktigt fint. Ensamma i den fina vagnen (det är väl där vi hör hemma daahhh) medans dom andra trängdes i andra vagnen.

När vi närmade oss Stockholm i slutet av resan kommer en flintig medelålders gubbe i klimakteriet in. Mörten ligger ner i sätet med fötterna på bordet. Som en nonchalant fjortis.
Han säger att han vill se våra biljetter sen säger han "ni får inte sitta här. Är det svårt att förstå eller? Hon sa ju åt er att flytta, men nu har ni ändå suttit här hela resan. Det är bara att ni betalar. Det blir 70kr mer per person"
Han var riktigt förbannad och otrevlig för en sån löjlig sak (undra om hans fru luktar illa)
Mörten bara satt och skratta och jag frågade han varför han var så kaxig.
Han svarade "jag är inte kaxig, jag är bara JÄVLIGT sur"
Vi slapp iallafall betala efter att vi försäkrat han om att vi absolut inte har några pengar allsssss.
Men när vi skulle ställa oss upp och byta vagn ramlade en 1krona ut ur Mörtens jackficka.
"Ni har ju visst pengar" sa han surt.
"MEN TA DEN DÅ" svarade Mörten. (shit, generöst)

haha när vi satt oss i andra vagnen står han ändå kvar bredvid oss och skäller. "gör aldrig om det där. Hör du vad jag säger... HÖR DU VAD JAG SÄGER" Och folk tittade  Han var VERKLIGEN överdrivet arg. Helt sjukt.

Så töntigt alltihop.. men det gjorde min dag !! SURGUBBE =)



Hade iallafall en rolig dag i Stockholm. Åt pizza buffe och träffa några roliga killar vi hängde med ett tag:D
Dom var från USA och bröt roligt. Dom lät som Kevin Borg allihop.


Här är allt jag köpt.

Den ombloggade kenza-tröjan 299:- på Bikbok



2 bhar 149:- st från H&M


Tröja 99:- från H&M  billigt och bra


Tshirt 299:- från Jack&Jones (haha Mörten visa brösten för expediten) & tshirt 149:- från Cubus 


Jeans 899:- från Topshop


Skor 299:- från Stadium


2 par örhängen från Glitter.


Inge bra att köpa smink från hm vet :D



Lite småskit. Älskar armbandet!






Kommentarer
Postat av: lanja

Hahahhahahaha.. "ta den då" mörten borde få stryk. älskar din blogg!

2010-01-30 @ 18:42:50
Postat av: ar.

fina saker! :)

2010-02-03 @ 15:43:26
URL: http://rolen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Älskar den där Kenza tröjan!

Fast resten var också jättesnyggt! :D <3 Kram

2010-02-07 @ 19:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode Mode & design bloggar