Allt är i sin ordning

Nu är allt i sin ordning igen!  Jag är brunett, och Mörten blond. Ett tag var hon brunett och jag blond men nu är det som förut igen - som det ska vara! Det var lite förvirrande där ett tag ju.


Idag var en helt ok dag. Men dock inte allt för ovanlig. Jag som skulle börja min praktik idag. Men jag är ju som sagt våg, och när jag vaknade fick jag panik. Jag ville inte alls gå till det där stället. Jag ville byta!
Och Mörten hade försovit sig. Inget nytt under solen. Vi båda har våra brister. Vi tog iallafall 9 bussen in till stan för hitta en ny praktik plats till mig. Vi hittade en också. Ska vara på Åhelns cafét istället. Känns mycket bättre. 
Det är så mysigt och tomt där uppe. Passar mig som handen i handsken! 

Vi hade en underbar dag på stan! Solen sken och vi skolkade. Kan det bli bättre? naje 

Vi satt på torget utanför Max och rökte i solen, och tittade på "vanligt" folk som stressade fram och tillbaka för att göra alla sina måsten. Har ni märkt att pressbyrån har bytt namn till bananbyrån förresten!? Jag förstår inte varför. Vad är det för något namn? Bananbyrån haha. Så vi gick dit för att fråga. 
- Ursäkta, men varför heter ni bananbyrån? Lyckas ni bara sälja bananer här eller vadå? sa Mörten till gubben bakom kassan. 
- Nej, vad vill ni? Vörför do undra? svarade han irriterat. Vi har bytt uniformer och därför vi byta namn också. Var det något mer? 
- Nej, vi undrade bara. Men varför just bananbyrån?  
- FÅR VI INTE HETA BANANBYRÅN ELLER? 
- Jo men.. ehh.. 
- Jag har inte tid mer er. NÄSTA. 

Haha. Han har nog inte fått sig nått på länge.. det är så man brukar säga va!?

Sen fortsatte vi vår tur genom soliga Uppsala. Vi gick till AkademiBokHandel (stavar man så?) och tittade lite på böcker. Det satt en kille utanför där på en bänk och var helt försjunken i sin bok. Mörten bad mig filma. Hon skulle gå förbi han och ruffsa om i hans hår och säga Hej Hej och sedan fortsätta in i nästa butik som om det var helt normalt. Och idioten gjordet det också!  Han stirrade efter henne länge, och undrade säkert vem i helsike det där var. Han ställde sig upp från bänken och det såg ut som om han tänkte gå efter henne, men sen satte han sig ner igen. Men jag råkade göra något fel så filmen sparades inte. Damn. 

Vi åkte till hennes skola också en stund och var med på sista lektionen. Där ritade hon en fin teckning av mig. Och gissa hur vi slutade dagen? Rätt  Vi gick till Willys och köpte 3 flaskor cola var. Dom största flaskorna. Så 6 liter cola till oss var! Nu överlever vi till och med istiden.. om den nu skulle få för sig att komma tillbaka. 




Här kommer vi mohaha!
 



Mörtens fina bild av mig!












Kommentarer
Postat av: Farsan

.....SUCK får nästan hjärtstillestånd när j läser era äventyr...men h-saken ni trivs med livet !!!

2010-03-22 @ 17:35:05
Postat av: Farsan

Adda gärna lindaekebert blogg.se....<3 <3

2010-03-22 @ 17:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode Mode & design bloggar