You Got a Fast Car, I want a Ticket to Anywhere







Hur många äter en stadig frukost varje dag?
Förut hade jag jättesvårt för att äta på morgonen, men jag var tvungen att vänja mig för min egen skull. Nu kommer jag låta som nån liten blondinbella fan när jag säger att frukost faktiskt är det viktigaste målet (inte för att jag har nått emot Blondinbella. gillar henne) Hoppa aldrig över frukosten! Det blir verkligen skillnad i humöret. Numera när jag äter frukost slipper jag huvudvärken och illamåendet som annars kommer under dagen.




Till de som har svårt att äta på morgonen har jag några tips på frukostalternativ

- Youhurt eller fil  
Inte lika "präktigt" som exempelvis gröt, eller flingor, och enkelt. Bara att hälla upp i ett glas. Snabbt & smidigt.

- Fil med bär, frukt eller både och  att bara äta fil tycker jag är ganska trist. Därför kan man blanda ner lite blåbär, hallon eller varför inte banan haha, det som finns hemma helt enkelt.
Fil med varma hallon låter faktiskt gott när jag tänker efter.


- Fruktsallad  Det behöver inte vara så avancerat egentligen. Bara skiva en banan, lite äppelbitar och en apelsin. Och har man ett förjävligt morgonhumör som jag har ibland  kanske man blir lite gladare av en färgglad frukost, för som alla vet äter man även med ögonen.


Hoppas att det hjälpte någon!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott med frukost :)

2010-03-27 @ 17:35:59
Postat av: emma

allt bra med dig ? =)

kram

2010-03-27 @ 17:53:47
URL: http://emmamariastenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se Shopping och Mode Mode & design bloggar